U leest informatie over bijvoorbeeld onze bereikbaarheid en onze maatregelen. 

Maar ook over persoonlijke situaties. Bent u bijvoorbeeld bang dat u door de situatie uw hypotheek niet meer kunt betalen? U leest het op deze pagina.

  • Onze bereikbaarheid

    Onze openingstijden: maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur. 

    Wilt u gebeld worden? Onze collega's werken vanuit huis. Wij vragen u daarom uw vraag of terugbelverzoek te mailen via e-mail: hypotheken@attens.nl.

    Noemt u in die e-mail alstublieft uw contactgegevens, het hypotheeknummer en uw vraag. Daarmee kunnen wij u sneller helpen.

  • Maakt u zich zorgen dat u uw maandlasten (tijdelijk) niet kunt betalen?

    Heeft u bij ons een hypotheek? En maakt u zich zorgen dat u uw maandlasten (tijdelijk) niet kunt betalen door de gevolgen voor uw inkomen vanwege de coronacrisis?

    U kunt op ons rekenen, lees hier hoe

    Als hypotheekverstrekker hebben wij ook een maatschappelijke rol. Een rol die wij altijd al zeer belangrijk vinden en graag op ons nemen.



    Wat is er mogelijk ten tijde van deze crisis?

    - U kunt uitstel van betaling aanvragen.
    - U kunt afspraken maken over een (tijdelijk) lagere maandlast.
    - Bent u zzp-er of kleine ondernemer? Maak dan passende maatwerkafspraken met ons.

    Hoe kan ik uitstel van betaling aanvragen?

    Wilt u bekijken wat uw mogelijkheden zijn als gevolg van deze crisis? Neem direct contact op met de afdeling Intensief Beheer via de e-mail: ib@attens.nl.

    Hoe wordt uitstel van betaling mogelijk gemaakt?

    Aan de maatregelen die wij (en overige geldverstrekkers) nemen, zijn uiteraard ook gevolgen verbonden. Hoe die gevolgen er uit zien? Dat is nog niet volledig duidelijk. De details en de voorwaarden zijn nog in de maak. Onze collega’s werken hier hard aan. Zo moeten wij en u rekening houden met de fiscale gevolgen voor later, en bijvoorbeeld ook met de bepalingen over het melden van achterstand bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). Neem contact op met uw adviseur. Hij adviseert u over uw persoonlijke situatie. Wij laten u snel weten hoe wij u nog verder kunnen helpen. Zodra er meer bekend is, delen wij dat met u op deze site. 

    Als ik afspraken heb gemaakt of uitstel van betaling heb gekregen, wanneer moet ik dan de niet betaalde maandtermijnen terugbetalen?

    De afspraken zijn uiteraard tijdelijk. Uiteindelijk betaalt u het niet betaalde bedrag weer aan ons terug. Hoe dat gaat en wanneer, dat spreken wij graag met u af. Dit kan pas als de details en voorwaarden beter bekend zijn. Hou de ontwikkelingen en deze site daarom goed in de gaten en neem contact met ons op als u vragen heeft.

    Wat kan ik op dit moment doen om financiële problemen te voorkomen door deze crisis?

    Wij kunnen natuurlijk niets beloven. Wij kennen tenslotte uw persoonlijke situatie niet. Maar we willen u natuurlijk wel op weg helpen. 

    - Vul een inkomsten- en uitgavenformulier in. Dit kan u helpen om goed het verschil in beeld te hebben van voor en na de maatregelen. 
    - Neem contact met ons op om uw mogelijkheden te bespreken. Mail ons uw vraag: ib@attens.nl.
    - Hou de aanpassingen en ontwikkelingen op deze site en van de overheid in de gaten.

  • Onze maatregelen om de gevolgen van mogelijke coronabesmettingen te beperken

    Wij blijven gewoon open. 

    Om de gezondheid van onze collega's te bewaken en mogelijke coronabesmettingen te beperken, werken zij vanuit huis. We nemen geen risico's, wij hopen dat u dat ook niet doet.

  • Ook voor onze adviseurs hebben wij informatie

    In deze tijd, waarin het beter is als we elkaar niet ontmoeten, denken wij met u mee.

    Digitaal adviseren

    Moet mijn klant het renteaanbod tekenen?

    Ja, maar lukt dat nu even niet? Dan mag u het document uploaden zonder handtekening. Schrijft u op het renteaanbod dan wel duidelijk dat: u het renteaanbod met de klant heeft besproken
    de klant akkoord gaat met het renteaanbod

    Kan mijn klant de offerte digitaal ondertekenen?

    Ja, dat kan. Deze optie heeft uw klant altijd al bij ons. Natuurlijk verandert corona daar niets aan.

    Mag identificatie en verificatie van mijn klant ook digitaal?
    Ja, als er alleen via een videogesprek contact is tussen u en de klant. Volgt u dan alstublieft deze procedure:

    1. U ontvangt een kopie van het identiteitsbewijs.
    2. U controleert, tijdens het digitale contact, dat deze hetzelfde is als het origineel.
    3. Dit noteert u op de kopie van het identiteitsbewijs die u instuurt:
      • dat de verificatie gebeurde tijdens digitaal contact;
      • de kopie is gelijk aan het getoonde origineel;
      • de naam van de persoon die de controle heeft gedaan;
      • de datum waarop de identificatie is gedaan;
      • de handtekening van de persoon die de identiteit controleerde.

    Wat kan mijn klant doen als hij niet naar de notaris kan/mag?

    Fysiek aanwezig zijn bij het passeren van de hypotheekakte is niet altijd noodzakelijk. Op de website van de koninklijke notariële beroepsorganisatie vindt u hierover algemene informatie: https://www.knb.nl/actueel/coronavirus. Vraag de notaris waar uw klant gaat passeren naar de mogelijkheden die hij/zij biedt.

    Wat kan ik doen als mijn klant niet op tijd kan tekenen of passeren?

    Neemt u contact met ons op dan bespreken we gezamenlijk wat de mogelijkheden zijn.

    Acceptatie

    Hoe gaan jullie om met klanten die werktijdverkorting hebben?

    Wij volgen ons acceptatiekader. Wij nemen werktijdverkorting mee als standaard inkomen.

    Passen jullie de acceptatieregels aan?

    Op dit moment passen wij onze acceptatieregels nog niet aan. Wij volgende ontwikkelingen nauwgezet en zullen eventuele wijzigingen aan u communiceren.

    Let op: we hebben een gezamenlijke zorgplicht. Twijfelt u of de hypotheek op korte termijn nog wel betaalbaar is door onzekerheid over het inkomen? Dan bespreken we dit graag met u. We willen natuurlijk voorkomen dat onze gezamenlijke klant in betalingsproblemen komt door een mogelijk onbetaalbare hypotheek.