Passeerde de 1e hypotheek van uw klant bij ons in de afgelopen 16 maanden?
Deze klanten zaten dan al gelijk in ons nieuwe hypothekensysteem en maken ook al gebruik van hun persoonlijke portal.

Klanten die al langer een hypotheek bij ons hebben, krijgen van ons een brief.
De informatie die wij ze geven, delen we hieronder ook met u.

Belangrijke informatie voor uw klanten

De hypotheek zelf verandert natuurlijk niet!

Een nieuw systeem past niet zomaar een hypotheek aan. Maar zoals met elke ‘verhuizing’ moet er veel werk verzet worden om uiteindelijk naar een nieuw, mooier en beter ‘huis’ te gaan. Daarom is het goed om te weten wat u van ons kunt verwachten.

We voegen de letter A toe aan het hypotheeknummer

Klanten behouden hun huidige hypotheeknummer. In het nieuwe systeem komt de letter A voor het nummer. Had uw klanten meerdere hypotheeknummers? Dan gebruiken we het nummer van de eerste hypotheek.

Tussen 13 november en 23 november kunnen wij geen wijzigingen op onze hypotheken verwerken

De gegevens in ons systeem worden als het ware ingepakt om een paar dagen later, na de verhuizing, weer uitgepakt te worden. Hierdoor kunnen wij tijdelijk geen wijzigingen verwerken voor onze klanten. Het gaat dan bijvoorbeeld om deze wijzigingen: extra aflossingen, wijzigen van de woningwaarde of het omzetten van een leningdeel. Maar het geldt ook voor uitbetalingen uit de bouwdepots. Het kan wel aan ons doorgegeven worden, maar houd er dan rekening mee dat u of de klant langer op een reactie moet wachten dan u van ons gewend bent.

Onze klanten krijgen toegang tot een klantportal waarin zij hun hypotheekgegevens kunnen bekijken of aanpassen

Na de verhuizing naar ons nieuwe systeem krijgen zij van ons bericht wanneer zij hun portal kunnen activeren. Dit gaat in fases om te voorkomen dat de portals overbelast raken wanneer al onze klanten tegelijk willen inloggen. Na het inloggen hebben ze toegang tot hun hypotheekgegevens. Dit kunnen zij bijvoorbeeld in het portal:

  • hypotheekgegevens inzien
  • bouwdepotdeclaraties opsturen
  • verzoek tot woningwaarde wijzigen

Heeft uw klant meerdere leningdelen? Dan halen wij het totale maandbedrag in 1 keer van de rekening

In ons huidige systeem halen wij de maandbedragen per leningdeel van de rekening. In het nieuwe systeem tellen wij de maandbedragen van alle leningdelen bij elkaar op. Dat totaalbedrag halen wij dan van de rekening. Dit doen wij op de 1e werkdag van de maand. Ook als er een bouwdepot is. Wel zo makkelijk. Voor de klant, maar ook voor ons.

Klanten met een bouwdepot moeten goed opletten! Tijdelijk zijn spoedbetalingen niet mogelijk

Door de verhuizing kunnen wij tussen 13 november en 23 november geen betalingen doen. Moet er bijvoorbeeld een keuken betaald worden tijdens die dagen? Zorg dan dat uw klant de nota eerder declareert zodat de levering toch op tijd kan plaatsvinden.

Uw klant heeft een bouwdepot? Na de verhuizing regelt uw klant declaraties via ons klantportal

Tot nu toe stuurt uw klant de nota’s via onze website. Dat kan binnenkort niet meer. Uw klant declareert dan gemakkelijk via zijn/haar eigen account in ons nieuwe klantportal. Declaraties worden dan sneller verwerkt. Daarnaast ziet uw klant in 1 overzicht wat er al gedeclareerd is vanaf 23 november, wat het saldo is en wat wij uitbetaalden. Alles gemakkelijk in 1 overzicht.

Maakt uw klant elke maand zelf het geld aan ons over? Dan krijgen zij minder post van ons

Onze spelregels veranderen niet. De klant moet nog steeds zelf het geld aan ons overmaken op de 1e van elke maand. Zodra de hypotheek verhuisd is naar ons nieuwe systeem, sturen wij alleen geen betalingsverzoeken meer. De klant moet het dus zelf goed in de gaten houden.

Let op, wij gebruiken vanaf 23 november een nieuw bankrekeningnummer

Ons nieuwe bankrekeningnummer is NL05 RABO 0325 2832 57 op naam van Stichting Attens Hypotheken.

Liever toch automatisch betalen? Vul dan een SEPA formulier in, dan maken we het in orde

Op onze website, op de pagina waar u meer informatie vindt over ons nieuwe systeem, vindt u ook een SEPA formulier. Print deze uit en stuur deze ingevuld en ondertekend door de klant naar ons toe. Dan maken we het zo snel mogelijk in orde.

Na 23 november vervallen een aantal functionaliteiten op onze website

Klanten kunnen bijvoorbeeld binnenkort geen bouwdepotdeclaraties meer doen via de website. Dit kunnen ze tenslotte nu via hun portal!


Bel of mail gerust als u vragen heeft

U bereikt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 18.00 uur via 020 - 318 96 50 of e-mail: whb@attens.nl. Wij helpen u graag.