We leven in een snelle wereld. Dan moet je extra scherp blijven om die wereld bij te houden. Voor ons betekent het dat onze focus niet alleen op onze producten ligt. Ook op het gebied van beleid en processen voeren wij continu aanpassingen door. Een nieuw systeem is daar ook een onderdeel van. Daarom hebben wij onze Algemene Voorwaarden en acceptatiegids aangepast.

Dit verandert er

Acceptatiegids

De eerder doorgevoerde wijzigingen op de stukkenlijst zijn verwerkt in de nieuwe acceptatiegids. Deze stuurden wij u al 19 februari 2019.

Tekstueel hebben wij enkele voorwaarden beter omschreven  zodat er geen misverstanden over kunnen ontstaan. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan om een consumptief deel in combinatie met een overbruggingslening te sluiten.

Daarnaast is de gids aangepast zodat het aansluit bij de werking van ons nieuwe klantportal. Dit klantportal is in eerste instantie alleen voor onze nieuwe klanten beschikbaar. Maar in de toekomst bouwen wij het portal verder uit en maken wij het ook beschikbaar voor onze bestaande klanten. 

Algemene voorwaarden

Ook voor onze Algemene voorwaarden hebben wij tekstueel enkele voorwaarden beter omschreven zodat er geen misverstanden over kunnen ontstaan. 

Belangrijk om te weten is: de vergoeding van minimaal 1% per maand als de klant niet op tijd betaalt is vervallen.Hoewel wij dit in de praktijk al jaren niet meer doen, is deze tekst nu ook verwijderd uit onze Algemene voorwaarden.

Daarnaast zijn de Algemene voorwaarden ook aangepast zodat het aansluit bij de werking van ons nieuwe klantportal. Dit klantportal is in eerste instantie alleen voor onze nieuwe klanten beschikbaar. Maar in de toekomst bouwen wij het portal verder uit en maken wij het ook beschikbaar voor onze bestaande klanten. 

Deze nieuwe documenten vindt u hier

B-hypadvvoorbereiden

Een klantportal voor nieuwe klanten

Nieuwe klanten krijgen na passeren toegang tot een eigen portal. Hierin kunnen zij de gegevens van hun hypotheek bekijken maar ook:
- depotdeclaraties invullen
- het rekeningnummer aanpassen
- doorgeven van de nieuwe woningwaarde
In de toekomst bouwen wij het portal verder uit en maken wij het ook beschikbaar voor onze bestaande klanten. 

Heeft u vragen? Dat kunnen wij ons goed voorstellen!

Daarom zetten wij een aantal vragen met antwoorden voor u op een rij. 

  • Waarom een nieuw systeem voor Attens?

    In onze huidige snelle wereld willen wij als aanbieder mee kunnen met de laatste ontwikkelingen. 

    Het nieuwe systeem wordt ook bij andere verstrekkers gebruikt. Hierdoor brengen we de snelheid van doorontwikkeling en de kosten van het invoeren van aanpassingen verder omlaag. Het nieuwe systeem biedt ook de mogelijkheid voor ons om een klantportal aan te bieden. Klanten kunnen zelf (deels) regie voeren over hun hypotheek.

  • Waarom krijg ik een nieuwe acceptatiegids en Algemene voorwaarden?

    Het nieuwe systeem biedt meer mogelijkheden. Wij hebben de acceptatiegids en de algemene voorwaarden hier op aangepast.

  • Verandert er iets in het aanvraagproces?

    Nee, er verandert voor u niets aan het aanvraagproces. 

    Aanvragen en stukken versturen gebeurt nog steeds via HDN. We hopen natuurlijk wel steeds sneller dossiers te kunnen behandelen aangezien het nieuwe systeem efficiënter werkt.

  • Heeft het nieuwe systeem invloed op de doorlooptijden?

    Daar gaan we niet vanuit. Het nieuwe systeem stelt ons in de toekomst in staat om nog sneller dossiers te verwerken.

  • Wat gebeurt er met mijn lopende aanvragen of offertes?

    De aanvragen die wij al van u in behandeling hebben, verwerken wij helemaal in ons vertrouwde huidige systeem. Volgens de methode die u van ons gewend bent. Dit geldt overigens ook voor nieuwe aanvragen van onze eigen klanten. Denk bijvoorbeeld aan een 2e hypotheek of een onderhandse verhoging.

  • Is er een adviseursportal?

    Nee, er is geen adviseursportal. 

    Wij communiceren hoofdzakelijk via HDN met u. Mogelijk ontwikkelen we in de toekomst wel een portal.

Er is nog meer informatie

  • Wat kan mijn klant allemaal in het portal?

    Natuurlijk krijgt de nieuwe klant inzicht in de stand van zaken van zijn hypotheek. Deze dingen regelt de klant gemakkelijk online:

    • aanpassen van het eigen rekeningnummer
    • insturen van de bouwdepot declaraties
    • doorgeven van de nieuwe woningwaarde

    In de toekomst bouwen wij het portal verder uit.

  • Kan ik ook in hun portal?

    Nee, dat is niet mogelijk. Alleen onze klant kan inloggen.

  • Waarom kunnen sommige klanten nog niet in het portal?

    Op dit moment werken we nog hard aan het uitbreiden van het nieuwe systeem. 

    Het systeem wordt wel al gebruikt voor nieuwe klanten. Onze bestaande klanten zitten nog in het huidige systeem. We werken er hard aan om deze klanten zo spoedig mogelijk over te zetten naar het nieuwe systeem. Dan krijgen zij ook een uitnodiging om in te loggen bij het nieuwe portal.