• Heeft u zelf een nota betaald? Vergeet niet om een kopie van een betaalbewijs (een bankafschrift of pinbon) mee te sturen. Op het declaratieformulier kiest u ‘Uitbetalen aan mij’. We maken het geld dan over naar de bankrekening waarvan we het maandbedrag voor uw hypotheek afschrijven. 
  • Is er afgesproken dat u een bepaald deel van de (ver)bouwkosten met eigen geld betaalt? U kunt uw bouwdepot dan pas gebruiken nadat u het afgesproken deel van de kosten zelf heeft betaald.
  • Kunt u de nota’s niet digitaal opsturen? Bel ons dan even. Dan overleggen we over een andere oplossing. 

Voor welke nota’s mag u het bouwdepot gebruiken?

Waarvoor u het geld van het bouwdepot mag gebruiken staat in de verbouwingsspecificatie, de koop- of aanneemovereenkomst of de meerwerkspecificatie. In het algemeen mag u dit soort kosten betalen uit uw bouwdepot:

  • de kosten van iedereen die aan de (ver)bouw van de woning of de aanleg van de tuin heeft gewerkt: bijvoorbeeld een aannemer, een schilder, een stukadoor, een hovenier of een loodgieter;
  • de inrichtingskosten zoals behang en verf;
  • de materiaalkosten voor de aanleg, vervanging of verbetering van bijvoorbeeld elektrische bedrading, vloeren, raamkozijnen, deurposten, dakkapel, centrale verwarming, garage of schuur, vaste zonwering buitenshuis, uitbouw of serre, sanitair of keuken. 

Dit soort kosten mag u niet betalen uit uw bouwdepot:

  • aanschaf of huur van gereedschap;
  • gordijnen, meubels en decoratie;
  • andere zaken die niet verbonden zijn aan het huis (roerende zaken). 

Wanneer maken wij het geld over?

We maken het geld gemiddeld binnen 5 werkdagen over. 

Let op

  • Is uw huis opgeleverd? Stuur ons dan zo snel mogelijk de opleveringsnota. Want als die niet op tijd betaald wordt, loopt u het risico dat u de sleutel niet krijgt. 
  • We doen alleen betalingen uit uw bouwdepot als u op tijd voldoet aan alle betalingsverplichtingen van uw hypotheek.
  • Wij mogen een betaling uit het bouwdepot weigeren. Bijvoorbeeld als uw nota niet klopt met onze afspraken of als we fraude vermoeden.
  • We doen geen betalingen op basis van offertes of vrijblijvende prijsopgaven.
  • Op de nota’s moet duidelijk staan welke goederen of diensten er geleverd zijn. U moet zelf controleren of een nota juist is.
  • Op een nota van de leverancier of aannemer moeten de volgende gegevens staan: naam, adres, KvK nummer, BTW-nummer en bankrekeningnummer.

Heeft u vragen? Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8:30 uur tot 18:00 uur op telefoonnummer 020 318 96 50. Een e-mail sturen kan natuurlijk ook: depot@attens.nl.